Kierownica Rizoma w T-Max 500 <2007
Wymiana kierownicy na Rizomę, była w moich planach odkąd tylko takową zobaczyłem w katalogach. Od wcześniejszego montażu powstrzymywali mnie tylko zaporowa /jak dla mnie/ cena. Zestawy podwyższenia kierownicy, jak to nazywają, dedykowane są do modeli >2008. Ja się uparłem, i będąc święcie przekonany, że zestaw ten będzie pasować również do <2007, wydałem tę górkę złociszy i zanabyłem w.w. zestaw.
Niestety, jak się okazało po jego otrzymaniu, jednak różnice pomiędzy modelami T-Maxa są całkiem spore. <2007 górna półka znajduje się 26mm pod owiewką, natomiast w >2008 jest to blisko 100mm!!! Ponadto rozstaw otworów mocujących do kierownicy w <2007 to 100 mm, a w >2008 120mm. Oznaczało to ni mniej ni więcej jak potrzebę dorobienia zupełnie nowego elementu mocującego cały zestaw do półki.
Na powyższej fotce widać czarny element, który również pominąłem w montażu, z w.w. powodu, tj. za wysoko.
Do montażu rozebrać trzeba praktycznie wszystkie elementy owiewek z przodu. Zajęło mi to około 1h :-)
Kolejną różnicą jest wysokość kierownicy po zainstalowaniu pozostałego zestawu. Nie wiem jak wysoko siedzi się w >2008 ale do <2007 ta wysokość była absurdalna. Ostatecznie zamontowany zestaw skurczył się do wykorzystanych dwóch oryginalnych elementów, tj osłony otworu w owiewce oraz mocowania kierownicy /słupków, obejm mocujących kierownicę/
Na powyższej fotce widać czarny element, który również pominąłem w montażu, z w.w. powodu, tj. za wysoko.
Do montażu rozebrać trzeba praktycznie wszystkie elementy owiewek z przodu. Zajęło mi to około 1h :-)
Ostateczny efekt po złożeniu wszystkiego do kupy jest taki. Kierownica zamocowana jest około 40 mm nad owiewką. Wysokość wystarczająca żeby o nic nie chaczyło. Kolejnym etapem będzie wymiana pompek hamulca przedniego i tylnego.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz