Yamaha T-Max 500 - Subiektywnie: Kierownica Rizoma w T-Max 500 <2007

Kierownica Rizoma w T-Max 500 <2007

Wymiana kierownicy na Rizomę, była w moich planach odkąd tylko takową zobaczyłem w katalogach. Od wcześniejszego montażu powstrzymywali mnie tylko zaporowa  /jak dla mnie/ cena. Zestawy podwyższenia kierownicy, jak to nazywają, dedykowane są do modeli >2008. Ja się uparłem, i będąc święcie przekonany, że zestaw ten będzie pasować również do <2007, wydałem tę górkę złociszy i zanabyłem w.w. zestaw.






Niestety, jak się okazało po jego otrzymaniu, jednak różnice pomiędzy modelami T-Maxa są całkiem spore. <2007 górna półka znajduje się 26mm pod owiewką, natomiast w >2008 jest to blisko 100mm!!! Ponadto rozstaw otworów mocujących do kierownicy w <2007 to 100 mm, a w >2008 120mm. Oznaczało to ni mniej ni więcej jak potrzebę dorobienia zupełnie nowego elementu mocującego cały zestaw do półki.


Kolejną różnicą jest wysokość kierownicy po zainstalowaniu pozostałego zestawu. Nie wiem jak wysoko siedzi się w >2008 ale do <2007 ta wysokość była absurdalna. Ostatecznie zamontowany zestaw skurczył się do wykorzystanych dwóch oryginalnych elementów, tj osłony otworu w owiewce oraz mocowania kierownicy /słupków, obejm mocujących kierownicę/


Na powyższej fotce widać czarny element, który również pominąłem w montażu, z w.w. powodu, tj. za wysoko.
Do montażu rozebrać trzeba praktycznie wszystkie elementy owiewek z przodu. Zajęło mi to około 1h :-)







Ostateczny efekt po złożeniu wszystkiego do kupy jest taki. Kierownica zamocowana jest około 40 mm nad owiewką. Wysokość wystarczająca żeby o nic nie chaczyło. Kolejnym etapem będzie wymiana pompek hamulca przedniego i tylnego. 



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © Yamaha T-Max 500 - Subiektywnie Urang-kurai